A Google hazai vezetője megszólalt: Mindent megteszünk az elvárások teljesítéséért, azonban...


Fotó: MTVA Sajtóadatbank/MTI / Balogh Zoltán - Bíró Pál, a Google Magyarország vezetője

Bíró Pál, a Google Magyarország country managere a 24.hu számára adott interjújában szót ejt többek közt arról, mivel foglalkoznak a cég magyar mérnökei, hogyan profitálhat majd, s hogyan profitál már most a munkájukból Magyarország és Budapest, továbbá miként járulhatnak hozzá az itteni startupok kezdeti növekedéséhez.

Elárulta, hogy a fejlesztő mérnöki csapatuk az utolsó másfél év során egy innovatív MI-platformon dolgozott, amely az Agent Space névre hallgat. Ez a rendszer ötvözi a Gemini mesterséges intelligenciáját, a Google keresési képességeit, valamint a vállalati adatokhoz való hozzáférést biztosító felületeket.

A multinacionális óriásvállalat magyar részlegének vezetője a politikai hirdetések betiltása kapcsán emlékeztetett, az már Magyarországon is elindult, egészen pontosan szeptember vége óta van érvényben ez az új szabályrendszer a cégen belül.

"Minden tőlünk telhetőt megteszünk, de nem könnyű a helyzetünk, mivel ez egy érzékeny, többlépcsős eljárást igényel."

- mondta a EU TTPA-szabályozásáról. Az első szinten magának a hirdetőnek, hogy a kreatív anyaga politikai hirdetésnek minősül-e vagy sem. Arról, mi minősül a Google-ön belül politikai hirdetésnek, van egy nagyon hosszú lista. Az átállás részeként a hirdetőknek kell nyilatkozniuk arról, hogy a rendeletben meghatározott értelemben politikai hirdetést futtatnak-e. Minden kampányhoz kötelező egy "igen" vagy "nem" nyilatkozat - ismertette Bíró.

A Google mesterséges intelligencia rendszere és az emberi felügyelet együttes alkalmazásával törekszünk arra, hogy azonosítsuk és eltávolítsuk azokat a hirdetéseket, amelyek ellentmondanak a szabályainknak, illetve károsak a felhasználókra vagy a Google Ads ökoszisztémájára nézve. Ha kiderül, hogy politikai tartalomról van szó, a hirdetést azonnali hatállyal betiltjuk, és nem engedjük további terjesztését.

- hangsúlyozta az országigazgató.

A szürkezóna kapcsán az 50-60 fős leányvállalat vezetője úgy fogalmazott, "egy árnyalt politikai utalást például az MI nem feltétlenül vesz még észre", ilyenkor kell emberi ellenőrzés, akár anyanyelvű szakember is.

Bíró Pál emlékeztetett arra, hogy "csupán az elmúlt év során több mint 5,1 milliárd hirdetést kellett eltávolítanunk a Google felületeiről, amelyek nem feleltek meg sem a Google hirdetési irányelveinek, sem a helyi jogszabályoknak. Ezen 5,1 milliárd hirdetés következtében több mint 39,2 millió fiók letiltása vált szükségessé", és a hirdetések jelentős része már a megjelenés előtt lekerült a platformról.

Nem tudott konkrét számokat megadni arról, hogy mekkora veszteséget okozott a Google számára a politikai hirdetések leállítása. Ugyanakkor a mesterséges intelligenciával kapcsolatosan hangsúlyozta:

Hangsúlyozta, hogy a generatív mesterséges intelligencia potenciálisan több mint 100 milliárd eurós extra bevételt hozhat az Európai Uniónak. "Különösen Magyarország gazdaságára gyakorolt hatása jelentős lehet, hiszen itt körülbelül 10 milliárd euróra számíthatunk a következő évtized során. És ez még csupán a lehetőségek egy apró szelete."

Kiemelte a DeepMind AlphaFold2 nevű innovációját, amely forradalmasította a fehérjestruktúrák előrejelzését, lehetővé téve több mint 200 millió különböző fehérje 3D-szerkezetének meghatározását. Ezzel a fejlesztéssel nem csupán dollármilliókat takarítottak meg, hanem kutatási időben is több mint százmillió évet spóroltak meg. Korábban egyetlen fehérje 3D-szerkezetének meghatározása akár egy évet is igénybe vehetett, de az AlphaFold2 már percek alatt, figyelemre méltó precizitással képes előrejelezni ezeket a formákat. Nem meglepő, hogy a projekt 2024-ben elnyerte a kémiai Nobel-díjat - emelte ki.

Related posts