Trump vámintézkedései véglegesen megpecsételhetik az Alfa Romeo és a Maserati jövőjét, mintha csak egy utolsó szöget vernének a márkák koporsójába.

A legfrissebb információk szerint egy külső tanácsadó cég bevonásával vizsgálják az Alfa Romeo és a Maserati jövőbeli lehetőségeit.
A mondás szerint "Szegény embert még az ág is húzza", és ez a megállapítás különösen találó a Stellantis helyzetére. Az óriásvállalat az utóbbi években komoly nehézségekkel küzdött, ami végül Carlos Tavares távozásához vezetett. Most pedig Donald Trump amerikai elnök vámintézkedései sújtják őket a legérzékenyebben. A legújabb hírek alapján úgy tűnik, hogy a közeljövőben drasztikus intézkedésekre lehet szükségük a vállalat megmentéséhez.
A Stellantis számára egyre sürgetőbbé válik, hogy ne csupán presztízs szempontok alapján tartson életben olyan márkákat, amelyek nem tudnak versenyképesek lenni. Az Alfa Romeo és a Maserati sajnos pontosan ebbe a problémás körbe tartozik. Az Alfa Romeo például az Egyesült Államokban 2024-ben mindössze 8865 autót értékesített, ami 19%-os csökkenést jelent a 2023-as évhez képest. A Maserati még kedvezőtlenebb helyzetben van: az identitását kereső márka tavaly globálisan mindössze 11 300 gépjárművet tudott eladni. A Trump által bevezetett tarifák miatt emelkedő árak tovább súlyosbíthatják a helyzetet, mivel az eladások még inkább csökkenhetnek, miközben a járművek után járó profit is folyamatosan zsugorodik.
A legújabb hírek szerint a helyzet annyira aggasztó, hogy még a Stellantis is tanácstalan a két nehézségekkel küzdő márkája jövőjét illetően. A motor1.com belső forrásokra hivatkozva arról számolt be, hogy a vállalat a McKinsey and Company nevű tanácsadó céget bízta meg az Alfa Romeo és a Maserati állapotának felmérésével, valamint a jövőbeli lépések meghatározásával. Fontos megjegyezni, hogy ez még nem jelenti automatikusan a márkák eladását; a lehetőségek között a két márka értékesítése is felmerülhet, de ez csak egy a sok elképzelés közül.