Az eBay BNPL (Buy Now, Pay Later) szolgáltatása tovább terjeszkedik | Fintech.hu
Az eBay újabb lépést tesz az európai piacon, mivel bővíti együttműködését a Klarnával. A BNPL (Buy Now, Pay Later) rendszer már bizonyított a német piacon, így a sikeres bevezetést követően most más országokban is elérhetővé válik ez a kényelmes és rugalmas fizetési opció.
Mostantól további országokban is elérhetővé válik a Klarna BNPL vásárlási opciója az eBay felületein. Az új megállapodásnak köszönhetően az Egyesült Királyságban, Ausztriában, Olaszországban, Hollandiában, Franciaszországban és Spanyolországban is lehet majd a Klarna rugalmas fizetési megoldását választani.
A Klarna, mint a világ egyik vezető AI-alapú BNPL (Buy Now, Pay Later) szolgáltatója, már a tőzsdei bevezetés küszöbén áll. A legfrissebb együttműködésük az eBay-jel lehetőséget teremt arra, hogy több millió új vásárlóhoz jussanak el. Az eBay platformján mostantól elérhetővé válik a kamatmentes, három részletre bontott fizetés, a 30 napos halasztott fizetés, valamint a nagyobb értékű vásárlások esetén a hosszabb törlesztési lehetőségek.
Az eBay és a Klarna együttműködése nemcsak a vásárlóknak, hanem a kereskedőknek is előnyös. A rugalmas fizetési lehetőségek növelhetik az értékesítést, mivel az ügyfelek hajlamosabbak nagyobb összegű vásárlásokat végezni biztonságos részletfizetési lehetőségek igénybevételével.
Ez kimutatható növekedéshez vezetett az online kereskedelmi szektorban. Többek között, a BNPL felhasználóknak átlagosan 6,5 százalékkal magasabb a kosárértéke. Emellett magasabb hozzáférést biztosít a vásárláshoz alacsonyabb jövedelmű, vagy hitelkártyával nem rendelkezőknek.
Az eBay emellett garantálja, hogy a kereskedők azonnal hozzájutnak a termékek árának összegéhez, függetlenül attól, hogy a vásárló mikor teljesíti a kifizetést.
A 2010-es évek során az eBay a világ egyik legismertebb e-kereskedelmi platformjává vált. 2018 utolsó negyedévében elérte csúcsát, amikor 179 millió aktív vásárló használta a felületet. Azóta azonban a piacon megjelent új, gyakran helyi e-kereskedelmi platformok hatására folyamatosan csökkent az eBay felhasználóinak száma. 2023 őszére a platformon mindössze 133 millió aktív vásárló maradt, ami 26 százalékos visszaesést jelent a korábbi csúcsértékhez képest.