A Rail Cargo Hungária irányítása alatt új irányvonalakat nyit, ami csakis örömteli hír számunkra!


Ózdra az ukrán acélhuzalok mostantól a közúti szállítás helyett a vasúti pályán érkeznek, ezzel csökkentve a korábbi kamionos szállítás környezeti terhelését, ami kedvezően hat a helyi közösség életére is.

A kötegelt dróttekercsek előállításához az Ózdi Acélművek Ukrajnából szerzi be az acélhuzalt. Az import alapanyag Záhonyon keresztül érkezik Fényeslitkére, ahol széles nyomtávú vasúti szerelvények szállítják. Korábban ezeket az alapanyagokat kamionokra rakodták, és mintegy 180 kilométert fuvaroztak Ózdra. Azonban a teherautók, amelyek a nagy tengelyterhelésű és zajos rakományt szállították, három vármegye sok településén keresztül haladtak, így jelentős környezetszennyezést okozva. Ezt a problémát a Rail Cargo Hungaria (RCH) is hangsúlyozta.

Sikerült egy innovatív rakodási megoldást kialakítani, amely lehetővé tette a tekercsek vasúti szállításának zökkenőmentes lebonyolítását, eltüntetve ezzel az eddigi akadályokat.

Az egyeskocsi-fuvarozási megoldással a piacvezető vasúti fuvarozó cég mozdonya a megrakott vasúti kocsikat a legközelebbi vasúti csomópontra továbbítja, ahonnan gyorstehervonatba rendezve folytatják az útjukat a miskolci rendező pályaudvarig. Innen Ózd Center állomásra kiszolgáló tehervonat viszi a vagonokat. Az egy ukrán szerelvénnyel érkező 250-300 tonna acélhuzal vasúti továbbításával az RCH mintegy 20 kamion környezetszennyezését szünteti meg.

Az egyeskocsi-fuvarozás fenntartása állami támogatások révén válik lehetővé. Ez a szolgáltatás, mely a nemzetgazdaság szempontjából elengedhetetlen, különösen fontos szerepet játszik a magyar iparvállalatok működésében, akik egyre nagyobb mértékben támaszkodnak rá.

2024-re a technológia által szállított áruk volumene megközelítőleg 16 százalékkal nőtt az előző évhez viszonyítva. Az év első tíz hónapjában 4 millió tonna áru vasúti szállítása 65 ezer tonnával csökkentette a szén-dioxid kibocsátást. A cég hangsúlyozza, hogy az ötéves állami támogatási program 2025 végén lejár, és a következő ötéves ciklusban elengedhetetlen a meghosszabbítása.

Related posts