A mentők egy túlsúlyos beteget szállítottak a teherautó platóján, ami komoly feszültséget okozott a szakszervezet és az OMSZ között, mivel mindkét fél eltérő véleményen volt a helyzet kezeléséről.

A Magyarországi Mentődolgozók Szövetsége közzétett egy fotót az eseményről, amelyet az Országos Mentőszolgálat súlyos gátlástalanságnak ítélt.
2025-ben Magyarországon a mentőszolgálat szállítási módszerei körüli viták kerültek a figyelem középpontjába. A 24.hu értesülései szerint a Magyarországi Mentődolgozók Szövetsége (MOMSZ) Facebook-oldalán közzétett egy fotót, amelyen egy túlsúlyos, intubált-lélegeztetett beteget platós teherautón szállítottak. Ez a megoldás sokak számára meglehetősen szakszerűtlennek tűnt, ám az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) védelmébe vette a helyzetet, felvetve, hogy a körülmények között ez volt a legjobb lehetőség. Az eset rávilágít a mentőszolgálat kihívásaira és a sürgősségi egészségügyi ellátás szakszerűségének megőrzésére.
Az OMSZ reagálásában kifejtette, hogy a MOMSZ elnöke, Lengyel Tibor, sajnálatos módon nem riad vissza a betegek jogainak nyilvános megsértésétől. A bírálat szerint a vezető egy kiszolgáltatott beteg azonosítására alkalmas fényképet tett közzé, és azt órákon át elérhetővé tette, hogy ezzel lejárassa a mentőszolgálatot. Hangsúlyozták, hogy a 270 kilogramm feletti súlyú és testméretű betegek szállítása világszerte rendkívüli és kihívásokkal teli feladat, amely nem mindennapi helyzeteket teremt.
Az OMSZ a saját közösségi médiás bejegyzéséhez egy figyelemfelkeltő kommentárt is fűzött, amelyben gátlástalannak titulálták a MOMSZ elnökét. A kommentben azt is megfogalmazták, hogy a közzétett fotó célja a mentők hírnevének aláásása volt. Ezen túl a Fővárosi Törvényszék nemrégiben hozott, még nem jogerős döntésére hivatkozva hangsúlyozták, hogy a szakszervezetek tevékenysége nem sértheti a munkáltató jó hírnevét, és egyúttal figyelembe kell venniük a betegek jogait is. A MOMSZ és Lengyel Tibor eddig még nem reagáltak a felvetett kritikákra.
Az OMSZ kiemelte, hogy az utóbbi évek során számos különféle járművet vizsgáltak meg az ellátási és szállítási alkalmasság szempontjából. Ugyanakkor a speciális követelmények, mint például a jármű és a hordágy méretei, a teherbírás, a betegek körbejárhatósága, valamint a biztonságos behelyezés és kiemelés lehetősége a bajtársak számára, nem feleltek meg a szükséges elvárásoknak. Ennek kapcsán az OMSZ hangsúlyozta, hogy jelenleg egy új, erre a célra tervezett speciális jármű fejlesztése zajlik.
A mentődolgozók a lakosság segítségét kérik, hogy Budapestre rendelt kollégáik a 16 órás műszak alatt meleg ételhez juthassanakEgy belső OMSZ-levél szerint minden régiónak naponta négy mentőautót kell kiállítania a budapesti feladatokraAz NNGYK szerint is hibázott a komáromi ügyelet, amikor vizsgálat nélkül elküldött egy idős férfit, akin Szlovákiában kellett életmentő műtétet végrehajtaniLassultak a mentők kedden, összeomlott az informatikai rendszerük