A V8-as Mustang nem enged a gyengülésnek, és ezúttal is hála az égnek!
Négy krómozott kipufogóvégéből rögtön kiszúrható a GT kivitel, mert a Dark Horse sportváltozaté fekete. Ezekkel a végekkel méltó lezárást kapott a Mustang az eget is beterítő kipufogóhang kiszabadítására.
A belső tér megújulását domináns kijelzők jellemzik. A 12,4 colos digitális műszeregység és a 13,2 colos központi érintőképernyő egy elegáns üvegpanel mögé rejtve található. Az előbbi számos lehetőséget kínál, például minimalista információk megjelenítését, valamint egy megnyugtató dizájnt, amely vintage műszerfalgrafikával idézi meg az 1978 utáni harmadik generációs vagy Fox Body Mustang emlékét.
A Ford mesterien kihasználta a digitális kijelző adta lehetőségeket, lehetővé téve számunkra, hogy különböző nézetek közül válasszunk. A V8-as motor működéséről is rengeteg információt kapunk, amelyek szinte átmasszírozzák az utasokat. Például nyomon követhetjük a beszívott levegő hőmérsékletét, a keverékképzési arányt, a motorolaj nyomását és hőmérsékletét, valamint a váltóolaj és a hengerfej hőmérsékletét, sőt a töltési állapotot is.
Lekérhetjük a kereszt- és a hosszirányú gyorsulást is. Ha szeretnéd, az autó megmutatja a lassulást 100 vagy 200 km/óráról nullára, háromféle versenypályán tárolja a köridőidet és gyorsuláskor az időmérést indíthatod automatikusan a karácsonyfával, a drag strip rajtlámpájával vagy a sima versenypályás jelzőlámpával.
A gyorsulást az autó mérni tudja 50-ig (vajon minek?), aztán 100-ra, 200-ra, vagy a nyolcadmérföldes távot kicsit kerekítve 200 és a klasszikus negyedmérföldhöz közeli 400 méteren.
Sajnos a minőségérzet és a felhasznált anyagok többsége továbbra is a korábbi Mustang alacsonyabb árkategóriájához igazodik. 2020 nyarán a 450 lóerős GT modell ára 14 915 000 forintról indult, míg most a kezdőár 24 120 000 forinttól indul, ami jelentős növekedést jelent.
Az árlistában a bőr ülésborítás motoros állítású elülső üléseken alapáron érhető el, míg a műbőr alternatíva is szerepel. A csomagtérszőnyeg ára valóban megfizethető, de a minősége inkább a kínai termékek szintjén mozog, és talán még ez is beleférne a költségvetésbe. Ami igazán zavaró, az az, hogy 2024-ben a Ford még mindig nem kínál magyar nyelvű menüt, holott a Volvo már több mint 22 éve megtette ezt a lépést.
Az indítást követően a képernyő ébredése meglehetősen lassú, ami egy ilyen prémium árkategóriájú autótól igazán szégyenletes. Különösen zavaró, hogy miközben a lovak vágtáznak a kijelzőn, egy ideig képtelen vagy bármilyen beállítást elvégezni, hiszen az érintőfelület menüje nem reagál. Az érintésekre adott válaszreakciók is néha késlekednek, ami tovább rontja az élményt.
Amint a rendszer elindul, az érintőképernyős menü gyorsan és könnyen navigálható, és a Fordnál a Mark3-as Mondeo óta továbbfejlesztett hangvezérlés valóban az iparági élvonalba tartozik. Ugyanakkor a klasszikus megoldások, mint a külön kapcsolók és gombok, továbbra is megmaradtak, amiért érdemes időt szánni.
A sportkupé belső terében bőséges rakodóhely áll rendelkezésre, így minden fontos dolgot elhelyezhetünk. A telefonok töltésére nemcsak vezeték nélküli lehetőség kínálkozik, hanem USB-A és C típusú portok is, hogy mindig feltöltve tarthassuk eszközeinket. Emellett a tetőkonzolon elhelyezett USB-töltőportok is praktikusak, ideálisak a fedélzeti kamera vagy a pályanapra telepített telemetriai berendezések működtetéséhez.
A hátsó lábtér és a kihúzható fejtámlák hiánya szinte szimbolikus. A fejtér szűkös, míg a be- és kiszállás során az első ülések sem mozdulnak előre, csupán annyi helyet kínálnak, amennyit a támladőlés enged. Ez mind azt sugallja, hogy a hátsó utastér inkább a hajlékony, fiatal utasok számára lett megálmodva.
A Ford Mustang csomagtartója 381 literes kapacitásával nem versenyezhet a BMW 440 literes 4-es sorozatával, de sportkupé lévén bőven elegendő helyet kínál a szükséges csomagok számára. Bár a csomagtartó formája – lapos kialakítása és az ülések irányába benyúló tér – nem a legpraktikusabb, a Mustang küldetéséhez tökéletesen illeszkedik. Érdekesség, hogy a kabrió változatba 310 liternyi csomag fér el, ami szintén tiszteletre méltó kapacitás a nyitott autók világában.