A Valentin-nap nem csupán a virágárusok számára hozott jelentős bevételt, hanem a szállodák számára is kiemelkedő üzleti lehetőséget jelentett.

Valentin-nap közeledtével igazi felfordulás tapasztalható a magyar turizmusban: az átlagos februári hétvégéhez képest jelentős ugrás figyelhető meg a látogatók számában.
A Valentin-nap hétvégéje körülbelül 243 ezer vendégéjszakát generált a magyar szálláshelyeken, ami körülbelül 20 százalékos növekedést jelent az azt megelőző hétvégéhez viszonyítva - tájékoztatta az MTI-t a Visit Hungary.
A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ legfrissebb statisztikái alapján február 14. és 16. között nem csupán a látogatók száma növekedett, hanem a költési kedv is jelentősen emelkedett. Ezen a rövid időszakon a szálláshelyek bevétele körülbelül 7,5 milliárd forintot tett ki, ami 15 százalékkal haladja meg az előző hét hasonló időszakának eredményeit. A vendégek körében a 25 és 54 év közötti korosztály dominált, arányuk közel 60 százalék volt, míg az 55 és 64 év közöttiek 13 százalékot képviseltek.
Az összes utazó 42 százaléka, a magyar turisták mindössze 13 százaléka ment Budapestre (nyilván sokkal kisebb a belföldiek aránya, hiszen amikor az ország ötöde budapesti, akkor ők inkább mennek valahova a városon kívülre). A vidéki szálláshelyek népszerűségi rangsorát a fürdővárosok vezetik: az első Hévíz, a második Zalakaros és a harmadik Hajdúszoboszló volt - írták. A külföldi vendégek kedvenc helye szintén Hévíz volt, a második viszont nem fürdővárosként Szeged, a harmadik pedig Bük.