Kiderült, hogy hány olyan gyermek van az óvodákban, akik sajátos nevelési igényűek.


A Központi Statisztikai Hivatal legújabb, 2024-2025-ös tanévre vonatkozó adatai szerint az óvodai környezetben már 12,748 sajátos nevelési igényű gyermek található. Ez az érték jelentős növekedést mutat: 2020-ban és 2021-ben még 10 ezer körüli volt a számuk, 2022-ben viszont először átlépték a 11 ezres határt, míg 2023-ra már a 12 ezres szintet is elérték.

Ezzel párhuzamosan az óvodákban, az általános-és középiskolákban összesen a számuk egy év alatt 104 865 főről 109 430 főre emelkedett.

A diákok körében, közel 50 ezer fiatal, súlyos tanulási nehézségekkel küzd. Az autizmus spektrumzavarral diagnosztizált tanulók száma egy tanév alatt 11,685-ről 13,238-ra emelkedett, míg a figyelemzavarral élők esetében 6,940-ről 7,875-re nőtt a létszám.

Az SNI-s diákok helyzetével az Eduline-on is több cikkben foglalkoztunk. Jelenleg az egyik legnagyobb probléma az ő esetükben is a szakemberhiány, ugyanis nem az számít, hogy a gyerek mit tud, mire képes és mennyiben tud beilleszkedni a közösségbe, hanem az, hogy mi az elérhető; mi az infrastruktúra és mennyire van elérhető gyógypedagógus szakember.

Related posts