Egy eldugott szoba, egy hangulatos pince vagy éppen a titokzatos padlás – mindezek a helyszínek a romantika szövevényes hálóját szövik. Így fogalmazott a Fidesznek kampányoló, nemrégiben lebukott atya, aki a fiatalok nevelésének fontosságáról osztotta meg


Lényeges, hogy fiataljaink számára a plébánia otthonos környezetet biztosítson, lehetővé téve, hogy viszonylag szabadon, főként hétvégén tartózkodhassanak nálunk.

Fontos, hogy legyen egy olyan hely, amelyet az ifjúsági közösség saját otthonaként él meg. Bármilyen jól megtervezett tér alkalmas lehet a velük való foglalkozásra, de például egy hittanterem nem mindig kedvez a kötetlen kapcsolatok kialakulásának. Ezért érdemes kialakítani egy saját összejöveteli helyet, akár egy elzárt szobában, akár a pincében vagy a padláson. Itt a hangulat és a romantika segíthet abban, hogy az összejövetelek emlékezetessé váljanak, és a kapcsolatok a lelkipásztorral vagy hitoktatóval még szorosabbá váljanak.

- írja Pajor András atya abban a hatvanoldalas kiadványban, amelynek ő maga az Ifjúsági erkölcstan címet adta, és amelyet saját weboldaláról bárki letölthet.

A 24.hu figyelmét felkeltette a legfrissebb kiadvány, miután a Válasz Online beszámolt arról, hogy Pajor, a Fidesz mellett nyíltan kampányoló zuglói plébános, több áldozat vallomása szerint szisztematikusan manipulálta és megalázta a ministránsfiúkat. A hatalom és a tekintély visszaélésének esetei között szexuális jellegű visszaélések is előfordultak. Például a táborokban megrendezett kullancsvizsgálatok során a Pajor gyülekezetéhez tartozó fiúk meztelenül voltak kénytelenek részt venni a vizsgálaton.

A kiadványhoz maga az atya azt a kommentárt fűzte, hogy "több mint negyedszázados ifjúsági lelkipásztori tapasztalat" áll mögötte, "kiállta a próbát, fiataljaimmal végigvettük, végigbeszélgettük, így csapódott le írásban, hogy közkinccsé váljék".

Pajor könyvében olyan dolgok is szerepelnek, minthogy

Lényeges, hogy fiataljaink számára a plébánia otthonos környezetet biztosítson, ahol szabadon, rugalmas időkeretek között, preferably a hétvégén tölthetnek el időt.

A szöveg egyedi megfogalmazásához íme egy átdolgozott változat: Az erkölcsi tanításait 33 alapelvbe sűrítette, melyek között külön hangsúlyt kap a szexualitás kérdésköre is. Koncepciója szerint minden egyes témát bibliai idézetekkel és tanításokkal támaszt meg, a fejezetek végén pedig gondolatébresztő kérdéseket helyez el a további diskurzus érdekében. A nemi identitás és a szemérem tárgyalásánál rámutat arra, hogy a szemérem a bűnbe esett emberiség sajátja. "Ez egy olyan lelki aspektus, amely elválaszthatatlan az egyén lényegétől. Bár senki számára nem titok, hogyan néz ki egy meztelen férfi vagy nő, mégis, a másik ember elől eltakarjuk a testünket. Mi lehet ennek az oka? Az intimitás fogalma nehezen körülhatárolható, de valahol a test és lélek határvonalán őrzi a test méltóságát."

Képzelj el egy helyzetet, ahol egy alkotó megkeres azzal a kéréssel, hogy szerepelj egy ismeretterjesztő filmben, amelyben meztelenül kellene megjelenni. Vagy esetleg egy művészfilm forgatásán kellene eljátszanod egy intim, de nem pornográf jelenetet. Esetleg felkérnek, hogy legyél modell egy aktfotózáshoz, amely szintén művészi célokat szolgál. Ezek a helyzetek sokféle érzelmet és gondolatot ébreszthetnek benned. Először is, a komfortérzeted és a határaid alapvető szerepet játszanak a döntésedben. Milyen szempontokat vennél figyelembe? 1. **Művészi érték**: Mennyire tartod fontosnak a művészi kifejezést? Ha úgy érzed, hogy a meztelenség hozzájárul a film vagy a fotó értékéhez, talán hajlamosabb lennél elfogadni a felkérést. 2. **Közönség és környezet**: Milyen közönségnek készül a projekt? Milyen a stáb és a rendező? Ha a környezet biztonságosnak és tiszteletteljesnek tűnik, az megkönnyítheti a döntést. 3. **Személyes határok**: Mennyire vagy kényelmes a meztelenséggel? Mindenkinek megvannak a saját határai, és fontos, hogy ezeket tartsd szem előtt. 4. **Cél és üzenet**: Milyen üzenetet közvetít a projekt? Ha a meztelenség egy fontos narratív elem, amely erősíti az alkotás mondanivalóját, ez is befolyásolhatja a döntésed. Ha úgy érzed, hogy a felkérés nem felel meg a saját értékrendednek, akkor valószínűleg elutasítanád. Ilyenkor érdemes átgondolni, hogy valóban szükséges-e, hogy ilyen jellegű felvételek készüljenek bárkiről. Az is kérdéses, hogy a társadalom hogyan viszonyul a meztelenséghez és az intim pillanatokhoz. Ugyanakkor érdemes megemlíteni, hogy számos alkotásban a meztelenség és az intim jelenetek szépséget és mélységet adnak a történethez. Gondoljunk csak a klasszikus művészeti alkotásokra, ahol a meztelenség nem csupán a test, hanem az emberi lélek kifejezésének eszköze is. Ezek az alkotások sokszor elgondolkodtatóak és inspirálóak, és nélküleik a művészet szegényebb lenne. Az emberi test ábrázolása gyakran a szépségről, a törékenységről és az intimitásról szól, ami hozzáad a művészet gazdagságához.

Pajor ír az "öncélú örömszerzésről" is: "Az aberráció - szexuális rendellenesség, mindegy, hogy miben nyilvánul meg, alapjellege, hogy kilép a szexualitás küldetésének medréből, és az öncélú örömre vagy örömszerzésre irányul."

Majd jön egy olyan szituáció is, amelyet bármilyen kontextusban is nehéz értelmezni: "Késő este egy néger férfi megszólít az utcán, és angolul kéri, hogy egy fura kis szerkezetet elejtett, lennél-e szíves felvenni neki, mert ő nem tud lehajolni érte. A félhomályban sem őt, se a leejtett tárgyat nem látod pontosan, de megteszed. A kezébe adod, ő pedig a szájához teszi, másodpercek múlva különös emberek vesznek körül, ő is rád mutat mint megmentőjére. Faggatni kezdenek kiléted felől, lefényképeznek stb. Kiderül, hogy az amerikai elnök tévedt erre inkognitóban, és komoly bajba került azzal, hogy leejtette a szerkezetet, te pedig megmentetted az életét, mert felvetted. Körülleng a világsajtó, különféle fogadásokra kapsz meghívást stb. - egészen konkrét a világhír esélye, ha vállalod. Meglovagolnád-e, vagy inkább elbujdokolnál előle? Erkölcsi megfontolással és ne a kedved alapján dönts!"

Egy teológus a portálon kifejtette, hogy a kiadvány bizonyos részei meglehetősen szokatlanok, különösen a témák feldolgozása és a használt terminológia szempontjából, amelyek távol állnak a hivatalosan elismert hittankönyvektől. A szövegben ugyanakkor akadnak koherensebb és kevésbé szembetűnő részek is. Mindenesetre figyelemre méltó, hogy a szexuális kérdésekkel aránytalanul nagy hangsúlyt fektet.

Related posts