A Ferrari két jelentős innovációval próbálná megmenteni az idei évet | M4 Sport


Olasz sajtóhírek szerint a Ferrari új padlólemezt vet be a hétvégi Osztrák Nagydíjon, majd Silverstone-ban is módosítja autóját annak érdekében, hogy "megmentse" a 2025-ös szezont, ami a vártnál gyengébben indult a csapat számára.

Tavaly a Ferrari a szezonzáróig izgalmas versenyt folytatott a konstruktőri címért, és az utolsó futamok során folyamatosan közelítettek a McLarenhez. Ezért a csapat tele volt reménnyel, amikor a 2025-ös év beköszöntött. Sajnos azonban az idénykezdés csalódást okozott számukra.

Az első tíz futam során nem láthattunk nagydíjgyőzelmet, Lewis Hamilton viszont Kínában, a szezon kezdetén, megnyerte a sprintversenyt. A csapattársa, Charles Leclerc, aki az év folyamán egyre magabiztosabbnak tűnik, három alkalommal állt a dobogón vasárnap. Legjobb teljesítményét a monacói versenyén érte el, ahol a második helyezést szerezte meg.

A csapat most harmadik a bajnoki tabellán, szoros küzdelemben a Mercedesszel. A McLaren viszont toronymagasan vezet előtte. A döcögős kezdésre természetesen fejlesztésekkel szeretnének reagálni, még mielőtt leállítják a 2025-ös projektet és átállnak 2026-ra.

Arról, hogy az újítások hamarosan debütálnak, több lap is cikkezett már, az Autoracer viszont most egy konkrét időtervet is közölt. A megbízható olasz lap szerint az első csomag a Red Bull Ringen érkezik és középpontjában egy új padlólemez áll. A cikk erre "jelentős változtatásként" hivatkozik és megjegyzi, a cél az autó következetlen viselkedésének orvoslása lesz vele.

Egy héttel később, Silverstone-ban egy új hátsó felfüggesztés is érkezik, ami "sorsdöntő" lesz: az ausztriai csomaggal kapcsolatban nem elvárás, hogy azonnali, jelentős fordulatot hozzon, a silverstone-i viszont "meghatározó" lesz számukra. Azzal akarják "menteni az évet."

Ami az ütemtervet illeti, az Autoracer információi szerint a fejlesztések már régen elkészültek, de a Ferrari úgy döntött, hogy nem használja őket Monte-Carlóban. Ez a döntés részben azzal indokolható, hogy a hírhedten veszélyes pályán egy kisebb baleset is komoly következményekkel járhat. A kanadai futam logisztikai problémák miatt elmaradt, ezért a csapat végül Ausztriára és Nagy-Britanniára összpontosított.

A cikk hangsúlyozza, hogy az új technikai vezető, Loic Serra intenzíven dolgozott a fejlesztéseken, és egy "új irányvonal" kialakításán, amely bár "konzervatívabb," mégis funkcionálisabb megközelítést képvisel. Ezek a fejlesztések állítólag kulcsfontosságúak lehetnek Frédéric Vasseur csapatvezető jövője szempontjából is.

Related posts