Lendületes növekedést mutat a Ferrari: az éves nyeresége ötödével nőtt - Világgazdaság

Kiváló pénzügyi teljesítménnyel zárta az évet a népszerű olasz autómárka, a Ferrari. Tavaly minden kitűzött célját elérte, és az idei évre is további növekedést prognosztizál. Sőt, a középtávú nyereségességi céljait is megvalósíthatja. A luxusautók piacán kiemelkedő népszerűségnek örvendett a 12 hengeres Daytona SP3, valamint a kizárólag versenypályákra tervezett 499P Modificata modell, amelyek eladási számai különösen figyelemre méltóak voltak.
A Ferrari lenyűgöző sebességgel száguldott előre tavaly. A luxus sportautók gyártásában élenjáró cég pénzügyi jelentése kedden nyilvánosságra került, és azt mutatja, hogy a vállalat profitja ötödével emelkedett.
A Ferrari minden kitűzött célját teljesítette. Benedetto Vigna vezérigazgató a jó eredményt az erős termékösszetétellel és a személyre szabott autók iránti növekvő kereslettel magyarázta.
Az autógyártó éves nettó árbevétele elérte a 6,7 milliárd eurót, ami 12%-os növekedést jelent az előző évhez képest. A tavalyi EBITDA-eredmény, amely 2,56 milliárd eurót tett ki, szintén 12%-kal felülmúlta a 2023-as várakozásokat. Az olasz cég idén minimum 2,68 milliárd eurós EBITDA-ra számít.
Vigna úgy számol, hogy a kifejezetten szép eredmények lehetővé teszik, hogy a Ferrari egy évvel korábban teljesítse a 2026-ra kitűzött nyereségességi céljai többségét, ráadásul azok felső határát.
A Ferrari tavaly 13 752 autót szállított le, ami az előző évhez képest 89 darabbal, azaz 1 százalékkal több. A legjobban a 12 hengeres Daytona SP3 és a kizárólag versenypályára szánt 499P Modificata modell fogyott. Az Egyesült Államokban növekedett a vásárlások száma.
A vállalat milánói és amerikai tőzsdén forgalmazott részvényei is felfelé ívelő trendbe kezdtek az eredmények nyilvánosságra hozatalát követően.
A CNBC elemzése szerint a Ferrari páratlan pozíciót foglal el az európai autógyártók között. Míg a Ferrari teljesítménye folyamatosan szárnyal, addig a nagyobb autóipari szereplők leépítések és gyárbezárások mellett döntenek. Ezt alátámasztja a vállalat kedden közzétett pénzügyi jelentése is. Szakértők úgy vélik, hogy az Olaszországban kizárólagosan gyártó Ferrari képes lesz ellenállni Donald Trump amerikai elnök által bevezetett magasabb vámoknak is.
A Ferrari a legutolsó negyedévben tervezi bemutatni első, teljesen elektromos modelljét.