Íme, hogyan formálták át az iskolabuszokat egy új, innovatív megközelítéssel.
Hosszú évek óta gördül a kerekeken ez a jellegzetes sárga amerikai iskolabusz. Most azonban úgy döntöttek, hogy itt az ideje egy lényeges átalakításnak, amely új színt visz a jól ismert jármű életébe.
Észak-Amerika kiemelkedő iskolabusz-gyártója, a Thomas Built Buses bemutatta legfrissebb iskolabusz modelljét. A második generációs Saf-T-Liner C2 Jouley kívülről látszólag megőrzi a hagyományos iskolabuszok jellegzetes vonásait, beleértve a csőrös orr részt és a jól ismert sárga fényezést. E szín és forma választás gyökerei a gyermekszállításra tervezett buszok történetéhez nyúlnak vissza, amikor a járműveket teherautó alvázakra építették. Az igazi innováció azonban a hajtásrendszerben rejlik, amelyet teljesen új szemlélettel alakítottak ki.
A Jouley-t 2017-ben mutatták be, és azóta eltelt nyolc év során több mint ezer példány készült belőle. A gyártó úgy döntött, hogy itt az ideje egy jelentős konstrukciós átalakításnak. Az új modell hajtásáról a legújabb Accelera 14Xe e-tengely gondoskodik, amely magában foglal egy 295 lóerős villanymotort, egy kétfokozatú váltót, és tárcsafékeket is. Ez az innovatív megoldás lehetővé teszi, hogy a kardántengely használata már ne legyen szükséges.
A konstrukció további kiemelkedő előnye, hogy az inverter közvetlenül a kerekekhez juttatja el a nyomatékot, ami simább és egyenletesebb gyorsulást biztosít. A kevesebb mozgó alkatrész révén egyszerűsödik az iskolabusz hajtásrendszerének karbantartása, ami végső soron a szervizköltségek csökkentéséhez is hozzájárul. Érdemes megemlíteni, hogy az e-tengely már széles körben elterjedt városi villanybuszokban. Így valójában egy jól bevált technológiát alkalmazunk.
A mérnökök alaposan átdolgozták a tengelytávot is. A második generáció esetében a mellső és hátsó tengely közötti távolság immár 5,56 méterre nőtt. A Thomas Built Buses elmondása szerint ez a lépés az üzemeltetők kifejezett kérésére történt. A rövidebb tengelytáv lényegesen fokozza a jármű manőverezhetőségét, így könnyebbé válik a közlekedés szűkebb helyeken is. Az új autóbusz a Proterra 800 voltos, 246 kWh kapacitású akkumulátor-csomagjával van ellátva, ami 86 kWh-val több, mint az első generációs modell esetében.
Az egyajtós iskolabusz maximálisan 60 diák kényelmes szállítására alkalmas. A második generációs Saf-T-Liner C2 Jouley gyártása már folyamatban van, és az év során várhatóan új tengelytáv-változatokkal is gazdagodik a választék.