Újabb fontos lépést tettünk a Maros-híd megvalósítása érdekében!

A fejlesztési minisztérium a finanszírozás egy részét biztosítja.
Cseke Attila fejlesztési miniszter aláírta azt a rendeletet, amely lehetővé teszi a Marosvásárhelyre tervezett új Maros-híd megépítéséhez szükséges finanszírozás egy részének biztosítását. A projekt összköltségének 43 millió lejét a fejlesztési minisztérium az Anghel Saligny program keretében biztosítja, míg a fennmaradó összeg a helyi költségvetésből kerül finanszírozásra. A pénzügyi alap biztosítása után mostantól megkezdődhet a tervezési folyamat felülvizsgálata és véglegesítése.
A Kárpátok sétányon, a garzonblokk és az olimpiai medence közötti területre tervezett új híd célja, hogy orvosolja Marosvásárhely egyik legnagyobb infrastrukturális problémáját. Az Egyesülés lakónegyed folyamatosan gyarapodó lakossága miatt egyre többen ingáznak a város különböző pontjaira munkájuk, vagy gyermekeik iskolába juttatása érdekében. Ez a forgalom a meglévő hídon és annak környékén, különösen a reggeli csúcsidőszakban, súlyos torlódásokhoz vezet, ahol az Egyesülés negyed irányából érkező autók csak lépésben tudnak haladni. A tervezett híd megépítésével a városvezetés célja, hogy javítsa a közlekedési feltételeket és megkönnyítse a lakosok mindennapi életét.
A napokban előrelépés történt az ügyben, ugyanis a fejlesztési minisztérium az Anghel Saligny program keretében 43 millió lejes finanszírozást biztosított a hídépítésre. Kovács Mihály Levente, Marosvásárhely ügyvivő polgármestere a Népújság érdeklődésére elmondta: eredetileg egy előzőleg leadott projektre, a Maurer lakónegyednél lévő vasúti átkelőre kért finanszírozást a város, azonban, tekintettel arra, hogy ott tervezési késések vannak, úgy döntöttek, hogy a minisztérium jóváhagyását kérik ahhoz, hogy az Anghel Saligny program keretében a városnak jutó 43 millió lejt hídépítésre használhassák. Ezt hagyta most jóvá a szaktárca.
Ez az összeg csupán a szükséges finanszírozás egy része, és jelenleg még nem világos, hogy a teljes beruházás mennyibe fog kerülni. A terv felülvizsgálata még hátra van, továbbá szükség lesz egy új forgalmi tanulmány elkészítésére is, amely feltérképezi, hogy az új híd milyen hatással lesz a város forgalmára és a környéken élők mindennapi életére. Ezen kívül a gazdasági és műszaki mutatók frissítése és hivatalos elfogadása is elengedhetetlen, ami összességében egy elég hosszadalmas folyamatot jelent.
Megvan a szükséges pénz egy része, ami nagyon fontos, azonban ez nem azt jelenti, hogy holnap elkezdődik az építkezés. Ahhoz, hogy ez megtörténjen, még sok lépést kell megtenni - hangsúlyozta Kovács Mihály Levente.
A Kárpátok sétányra tervezett, Maroson ívelő híd már jó néhány évvel ezelőtt, amikor először felmerült a lehetőség, jelentős felháborodást keltett az ott élők között. A tervek szerint a hídra a garzonblokk és az olimpiai uszoda közötti szakaszon lehetne felhajtani, csupán néhány méterre a lakóépületektől, ami aggodalmakat ébresztett a közeli lakosokban.
Az ügyvivő polgármester hangsúlyozta: tisztában vannak ennek a projektnek a vitatottságával, azzal, hogy bár a város nagy része örül neki, mert tehermentesítené meglévő Maros-hidat, a Kárpátok sétányon élők kifogásolják.
- Semmiképpen nem hagyhatjuk figyelmen kívül a közvitát ebben a kérdésben, ugyanakkor világosan látjuk, hogy Marosvásárhely számára az egyik legégetőbb infrastrukturális kihívás a híd hiánya. Nekünk tehát sürgősen megoldást kell találnunk - hangsúlyozta.
A Kárpátok sétányon tervezett híd egy különleges kétsávos konstrukció lesz, amely kifejezetten a kisautók és a tömegközlekedési eszközök számára készült. Ezen a hídon nem engednék át nagyobb kapacitású járműveket, így a teherautók és kamionok forgalma nem lenne lehetséges, amit a környező utcák szűk keresztmetszete is indokol. A projekt célja a biztonságos és hatékony közlekedés elősegítése a helyi lakosság számára.