A CATL bejelentette, hogy felfüggeszti a debreceni akkumulátorgyár építésének munkálatait, ami újabb jele a növekvő problémáknak a projekt körül. A Pénzcentrum cikkében részletesen elemzik a helyzetet és a lehetséges következményeket.


A debreceni akkumulátorgyár projektje az utóbbi időszakban többször is a médiák reflektorfényébe került. Június végén a Telex híradása szerint a kínai CATL döntése nyomán leállt a második gyáregység építése, amely csupán az előkészítési fázisban tartott.

A vállalat válasza az volt, hogy csupán "felülvizsgálják a Debrecenben tervezett második cellagyár technológiai megoldásait és a beruházás időzítését". Kiemelték, hogy "a második ütem megvalósítása mindig is biztosnak számított".

A társaság július 10-én megjelent pénzügyi beszámolója világosan cáfolta a korábban elhangzott nyilatkozatokat. A dokumentumban egyértelműen kifejtették: "A beruházás I. fázisa továbbra is a tervezett ütemben halad, a befejezést 2025-re ütemeztük (...) Bár a II. fázis felfüggesztésre került, az I. fázis befejezése és az ügyfelek elvárásai nincsenek veszélyben."

A beszámoló alapján világossá vált, hogy a 3000 milliárd forintos, eredetileg három fázisban tervezett beruházásnak egyelőre csak az első szakasza valósul meg. A vállalat ugyanakkor jelezte, hogy a hongkongi tőzsdei megjelenésének köszönhetően rendelkezik a második fázis megvalósításához szükséges tőkével.

A HVG elemzéséből világosan kiderül, hogy a beruházások előmozdításához elengedhetetlen a gazdasági és piaci környezet kedvezőbbé válása. Az elektromos járművek iránti kereslet látványos növekedésére viszont, az állami támogatások nélkül, Európában még várni kell.

Related posts