A Red Bull csapatának korábbi pilótája volt az, aki elkövette azt a költséges hibát, amely nem technikai problémából adódott.

A Bahreini Nagydíj időmérő edzése meglepő fordulatokat hozott a hétvége előtt helyet cserélő Red Bull-pilóták számára. Míg Yuki Tsunoda a várakozásoknak megfelelően teljesítette a feladatát, Liam Lawson egy váratlan hiba következtében lemaradt a továbbjutásról.
Míg Yuki Tsunoda a Japán Nagydíjjal ellentétben ezúttal sikeresen eljutott a Q3-as szakaszba a Red Bull színeiben, addig elődje, Liam Lawson, aki a Racing Bulls csapatában vette át az ő helyét, komoly hibát vétett a bahreini időmérőn. Az új-zélandi versenyző mindössze 0,125 másodperccel maradt le a Q1 továbbjutási küszöbéről, és több mint fél másodperccel volt lassabb csapattársánál, Iscak Hadjarnál, aki végül a 12. pozíciót szerezte meg a második szakasz végén.
Ahogyan a közvetítés során is láthattuk, Lawson az első DRS-zónában, a 10-es és 11-es kanyar között tapasztalta, hogy az állítható hátsó szárnya váratlanul bezárult az utolsó Q1-es mért körében. Ez a hiba annyi tempót vett el tőle, hogy nélküle simán továbbjuthatott volna. A versenyző, aki még csak a 15. F1-es hétvégéjét futotta, a levezető körén a rádióban jelezte, hogy a szárnya magától záródott, és utólag sem tudta megérteni, mi okozta a problémát. "A Q1 egészen addig rendben volt, de nem igazán tudom megmondani, mi történt. Az utolsó kanyarból kifelé kipörögtek a kerekeim, majd amikor megnyitottam a DRS-t, az hirtelen bezárult. Ez igazán frusztráló, nyilván. Egyszerűen csak pech."
Utólag a csapat megállapította, hogy nem technikai hiba történt, hanem Lawson volt az, aki aktiválta a szárny záródását. "A nehéz körülmények között Liam kerekei megcsúsztak a 10-es kanyarból kifelé, ami miatt kisebb gázelvételre kényszerült, hogy megőrizze az autó irányítását. Ennek következményeként záródott automatikusan a DRS, ami sebességvesztést okozott az egyenesben, és végül ez befolyásolta a Q2-es továbbjutását" - fogalmazott Tim Goss, a Racing Bulls technikai vezetője.
A DRS ugyanis nemcsak az azt aktiváló gomb ismételt megnyomásával vagy fékre lépéssel, hanem gázelvétellel is deaktiválható. Ebben az esetben a felső határ a 20%, azaz amennyiben a versenyző legalább ilyen mértékben elveszi a gázt, a szárnynak be kell záródnia. A csapatok a határértéken belül azonban szabadon dönthetik el, hogy mekkora gázelvétel csukja a DRS-t, így elképzelhető, hogy Lawson nem vette el ennyire a gázt, és már ezzel is zárta a szárnyat.
Eközben az új-zélandi pilótát az előző hétvégtől leváltó Yuki Tsunoda a Q3-ba jutott a Red Bull-lal, mindezt úgy, hogy a Q2-ben közvetlenül Max Verstappen mögött végzett. Ezzel az idén a bikás csapat először képviseltette magát két autóval az időmérő edzés utolsó szakaszában, noha ott csak a 7. és 10. helyet érték el, Tsunoda lemaradása pedig közel 9 tizedmásodpercre nőtt csapattársa mögött.
Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója, nem habozott dicsérni a japán pilótát, hangsúlyozva, hogy "jó irányba halad" az előléptetése óta. "Bár az első körét pályaszélesítés miatt érvénytelenítették, ő mégsem pánikolt, hanem megőrizte a nyugalmát és folyamatosan fejlődött. Ezt várjuk el tőle" - tette hozzá az osztrák szakember. Marko emellett Hadjarral is elégedett volt, akit "nagyon versenyképesnek" titulált, megjegyezve, hogy "a pontszerzés továbbra is a lehetőségek között van." Lawsonról viszont csak röviden nyilatkozott, mondván, hogy "lassan találta meg a tempót", de "összességében véve rendben volt."
"Elfogadom - kezdte értékelését Tsunoda az F1TV-nek. - Nyilván versenyzőként az ember többet akar, de figyelembe véve, hogy mi volt a szabadedzésen, és hogy ez csak a második versenyhétvégém [a Red Bullban], elfogadom a Q3-ba jutást. Egyszerűen csak nehéz, nem könnyű abba az ablakba kerülni, amelyben az autó működik, mert eléggé keskeny."
"Folyamatosan kísérletezem, hogy stabilan teljesítsek ebben a kategóriában. Természetesen vannak magasságok és mélységek, ez az edzéseken mindig is így volt. De legalább sikerült eljutnom a Q3-as szakaszba. Nem akarom kapkodni a dolgokat, lépésről lépésre kívánok haladni a fejlődés útján. Ami a versenyt illeti, a második edzés hosszú etapjai nem voltak a legjobbak, viszont azóta az autó teljesítménye javult. Azok az etapok nem voltak éppen lenyűgözőek, így mind pilótaként, mind az autó beállításaival kapcsolatban még van mit finomítani. A magabiztosságom rendben van; nem tökéletes, de elfogadható."