A Sanghaji Autószalon legfurcsább autói: a 15 legmeglepőbb tervezet A Sanghaji Autószalon mindig is a legújabb innovációk és egyedülálló dizájnok színtere volt. Az idei rendezvény sem cáfolta meg ezt a hírnevét, hiszen a kiállított modellek között akadta


Tavaly októberben a BYD bejelentette, hogy egy globális stratégiai partnerség keretében együttműködik a Black Myth: Wukong című számítógépes játékkal, amelynek kizárólagos autóipari márkapartnerévé vált. A Black Myth: Wukong egy izgalmas akció-szerepjáték, amely az Utazás nyugatra, a híres klasszikus kínai regény világát idézi meg, és az Unreal Engine 5 technológiájára épül.

A BYD a népszerű játék világához kapcsolódva három izgalmas koncepcióautót mutatott be a 2025-ös Sanghaji Autószalonon: egy Seal Han L-t, egy Seal 06 GT-t és egy Tang SUV-t. Mindhárom modell új dimenziót ad a gépsárkány fogalmának, így nem csupán a járművek, hanem a fantázia határait is feszegetik.

Az előző két modell impozáns hátsó szárnyakkal bővült, amelyek felülete egy sárkány bőrének izgalmas mintázatát idézi. Továbbá, a jármű első lökhárítóján, az oldalsó szoknyákon, a tükörházakon, valamint a hátsó lökhárító kiterjesztésein is felfedezhetők sárkányos motívumok, amelyek egyedi karaktert kölcsönöznek a dizájnnak.

Talán a zöldessárga terepjáró tűnik a legkevésbé vonzónak a három közül, de az aranyszínű, csavarodott gallytörő rács mindenképpen emlékezetessé teszi azt.

A 2023-tól a piacon lévő M-Hero 917 nem csupán egy terepjáró, hanem egy igazi erőmű, amely a nehéz terep kihívásait is magabiztosan teljesíti. Külső megjelenése inkább fenyegető és domináló, mintsem elegáns, hiszen a karosszéria hossza közel öt méter, mindössze 13 mm-el marad el ettől a határtól. A tisztán elektromos verzió négy villanymotorral van felszerelve, amelyek garantálják a kiemelkedő teljesítményt és a gyors reagálást, így nemcsak strapabíró, hanem dinamikus is. A belső tér viszont a luxus megtestesítője, amely kényelmet és prémium élményt kínál a sofőr és az utasok számára.

A CATL 140 kWh kapacitású akkumulátora táplálja az M-Hero 917 e-motorjait, azonban a jármű jelentős önsúlya (3293 kg) és teljesítménye miatt a maximális hatótávolság csupán 505 km (CLTC) egyetlen töltéssel. Ez a távolság viszonylag alacsonynak számít, így az M-Hero 917-ből egy hatótávnövelő elektromos változat is készült. Az EREV M-Hero 917 három villanymotorja összesen 816 lóerős teljesítményre képes, míg a 1,5 literes, 197 lóerős turbómotorja nem közvetít nyomatékot a kerekekhez, csupán generátorként funkcionál, hogy töltse a 66 kWh-s akkumulátort. Ennek köszönhetően a hatótáv a kínai mérési ciklus szerint elérheti a 1032 km-t.

A Nio az idei év első felében bemutatja Európában a Firefly elektromos ferdehátúját, amelynek figyelemfelkeltő vonásai közé tartoznak az iPhone kamerákra hasonlító fényszórók és hátsó lámpák. Ezek a szokatlan megoldások nemcsak a dizájn terén hoznak újdonságot, hanem már Kínában is heves vitákat generáltak a közönség körében. Az ilyen látványos részletek egy négykerekűn valóban szokatlan élményt nyújtanak.

Mivel a Firefly akkumulátorcsomagja kisebb, mint a Nio és az Onvoé, az újdonság nem fogja tudni használni az anyacég 2900 állomásból álló akkumulátorcsere-hálózatát. Érdekesség, hogy a szokatlan külsőt az ex-BMW-s veterán formatervező, Kris Tomasson által vezetett európai csapat tervezte Münchenben.

Az 1959-es Cadillac Series 62 inspirációját követve készült modell ára 28 millió forintnak megfelelő jüanra rúg, és a gyártási folyamat a nyári hónapokban veszi kezdetét. A General Motors és a Wuiling közös vállalkozásának eredményeként megjelenő platform és plug-in hibrid hajtás egy kis amerikai ízt is csempész a járműbe, így a klasszikus dizájn mellett a modern technológia is képviselteti magát.

Kínában a reprezentációs állami limuzinok hivatalos beszállítója a FAW csoporthoz tartozó Hongqi, amely az ország egyik legrégebbi autógyártója, és már 1958 óta működik. A cég legújabb tanulmányautója a közép- és felső kategóriás kemény terepjárók iránti, 2021 óta folyamatosan növekvő keresletre reagál, amely évente átlagosan több mint 30 százalékos bővülést mutat. Érdekes, hogy a különleges formavilággal rendelkező újdonságnak még nincsen hivatalos neve, így a világpremieren való bemutatkozáskor mindenki izgatottan várja, hogy mivel rukkolnak elő.

A Hongqi azt állítja, hogy a külső rész tervezéséhez az ősi kínai építészet egy famegmunkálási módszeréből inspirálódtak. Elöl a masszív, szögletes hűtőrácsot az emberi szemre emlékeztető fényszórók fogják közre. Egyelőre annyit tudni a technikáról, hogy a sorozatgyártású változat majd a Hongqi saját fejlesztésű négy villanymotoros hajtásrendszerével érkezik, amely 4 másodperc alatt gyorsítja 0-100 km/h sebességre a terepjárót, és három differenciálzárat is tud szimulálni.

A Hongqi a Golden Sunflower nevű prémium almárkáján keresztül mutatja be a Guoli luxuslimuzint, amely a márka legfényűzőbb és legdrágább modelljei közé tartozik. Hszi Csin-ping kínai elnök hivatalos autójaként a Guoli ára 7,18 millió jüan, ami körülbelül 350 millió forintnak felel meg.

Elődjéhez képest a Guoli hossza 425 mm-rel, tengelytávja pedig 295 mm-rel nőtt, előbbi már 5980 mm, utóbbi 3730 mm. A négyliteres V8-as turbómotor maximális teljesítménye 388 lóerő, csúcsnyomatéka 530 Nm, az erőt nyolcfokozatú automata váltó továbbítja a hátsó kerekekre. Nem túl takarékos a 3,15 tonnát nyomó Guoli, az átlagfogyasztása a kínai mérési ciklus szerint mérve 15,2 l/100 km, a végsebessége 220 km/h.

Az Hongqi zászlóshajó megőrizte az előd L5-ösön már megismert, impozáns vízesés-stílusú krómozott hűtőrácsot, amelyhez stílusosan illeszkednek a retró, kerek formájú, csillogó fényszórók. E kettős összeállítás olyan benyomást kelt, mintha az X-generáció tagjainak emlékeiben egy csehszlovák mesefilm hősének, Kisvakondnak az autója elevenedne meg – csupán a fényezést kellene a képzelet szárnyán pirosból feketére alakítani. A középen elhelyezkedő Hongqi logó, ha megérintjük, visszahúzódik fészkébe, míg az embléma 23,5 fokos dőlésszöge a Föld tengelyének dőlésszögét szimbolizálja.

A Chery által birtokolt iCar izgalmas új variációkat kínál retró stílusú terepjárójából, a V23-asból. Különösen figyelemre méltó a krómozott Cyberspace, amely a sorozat legkülönlegesebb darabja lett. Jó hír, hogy az iCar hamarosan Európában is debütál, azonban a kontinensen forgalomba kerülő modellek iCaur néven fognak megjelenni, ezáltal elkerülve az Apple-lel való névütközést. Az iCart 2023-ban alakult meg, mint egy innovatív elektromos járműmárka, amely kifejezetten a terepjárókra összpontosít. A V23-as, amely tavaly bemutatkozott Kínában, egy kompakt elektromos SUV, kiemelkedő négykerék-meghajtású rendszerrel és két villanymotorral rendelkezik, amelyek összesen 208 lóerős teljesítményt nyújtanak. Az 82 kWh-s akkumulátorának köszönhetően a jármű akár 500 kilométeres hatótávot is kínál.

- jelentette be a márka a Sanghaji Autószalon keretein belül. A Chery már jelenleg is aktívan értékesít autókat Európában, köztük Magyarországon is, az Omoda és a Jaecoo modellek révén. Ezt a palettát hamarosan bővíti a Lepas és az iCar, amelyek új izgalmakat hoznak a piacon.

Ez a macska tényleg mehetne vissza a "balettbe ugrálni", mert a formája kimeríti a vizuális környezetszennyezés fogalmát. Nem nehéz rájönni, hogy melyik legendás Volkswagen formáját koppintotta le a már három éve piacon lévő Ora Ballet Cat, de a nagy különbség, hogy

Ez a modell most már villanymotorral működik, ami teljesen új irányt ad a klasszikus formának. Az identitásválságra utal, hogy a belső tér nem a tradicionális Bogár fapados egyszerűségét idézi, hanem inkább a luxus Rolls-Royce-ok eleganciáját célozza meg - bár ez nem minden esetben valósul meg teljes mértékben. Érdekesség, hogy a balettmacska népszerűsége a villanymotorok számától és elhelyezkedésétől függően változik; elérhető első, hátsó és összkerékhajtással is, utóbbi változat pedig egy lenyűgöző 544 lóerővel büszkélkedhet!

A balettmacskához hasonlóan a villámmacska is immár három éve hódít a piacon. A pénztárcabarát Porsche Panamera alternatívájának kezdetben csupán négyajtós kupé változata volt elérhető, de most már a kombi verzió is elérhető (lásd a képen), amelyhez tetősínek is tartoznak, ezzel még inkább megidézve a német gyártó stílusát. A Lightning Cat természetesen elektromos hajtással bír, elérhető egymotoros elsőkerékhajtással, valamint kétmotoros összkerékhajtással is. Az előbbi verzió 204 lóerős maximális teljesítménnyel és 340 Nm-es csúcsnyomatékkal rendelkezik. A kétmotoros változat még izgalmasabb: 408 lóerős teljesítményt és 680 Nm nyomatékot kínál, mindez pedig 0-100 km/h sebességre mindössze 4,3 másodperc alatt gyorsítja, így könnyedén versenytársa marad a német prémium autóknak.

a tervezés és a stílus a Songsang Motor kreatív csapatának keze munkáját dicséri. A retró megjelenés és a modern technológia ötvözése a SS Dolphinban egyedi élményt kínál a vezetőknek. Az autó sziluettje a klasszikus 1958-as Chevrolet Corvette ihletésével készült, de a karosszéria arányainak tökéletesítése még mindig kihívást jelentett a tervezők számára. Az SS Dolphin nem csupán egy újabb plug-in hibrid, hanem a Songsang Motor álmainak megtestesülése is, amely a BYD által biztosított technológiai háttérrel válik valóra. Kínában a Songsang Motor nem rendelkezik autógyártási engedéllyel, így az autó jogilag a BYD modelljei közé tartozik, ami azt jelenti, hogy a BYD emblémáját kell viselnie. A Beijing Motor Club közösség ihlette a Songsang Motor megalapítását, ahol az amerikai autós kultúra iránti szenvedély találkozott a kínai innovációval. A vállalat 2000 óta foglalkozik Harley-Davidson motorkerékpárok és klasszikus amerikai autók kereskedelmével és testreszabásával, és a 2019-es debütálásával az SS Dolphinnal egy új fejezetet nyitottak a kínai autóiparban. Az autó ára 700 ezer jüan, ami körülbelül 34,5 millió forintnak felel meg, és ez a kezdeti lépés remélhetőleg új utakat nyit meg a jövőbeli fejlesztések előtt. A platform, a hajtásláncok és az infotainment rendszerek mind a BYD szakértelmét tükrözik, míg a Songsang Motor sajátos dizájnfilozófiájukat valósítja meg a vezetési élményben.

Az SS Dolphin a BYD egyik korábbi plug-in hibrid platformjára alapozva készült, amely egy 1,5 literes benzinmotorral és egy elektromos motorral van felszerelve. E két erőforrás összesen 315 lóerőt és 535 Nm nyomatékot produkál. Az autó 0-ról 100 km/h-ra mindössze 5,9 másodperc alatt gyorsul fel, ami lenyűgöző teljesítményt nyújt a városi közlekedésben és az autópályán egyaránt.

A nyolcajtós (!) Volkswagen Transporter reinkarnációja lenyűgöző kéttónusú festésével és sok ablakával hitelesen felidézi az eredeti modellt. Azonban a lemezek mögött nem a régi Bogár technika rejtőzik, hanem egy korszerű, 218 lóerős plug-in hibrid hajtáslánc. Így a körülbelül 16 millió forintos vételár már nem is tűnik olyan megdöbbentőnek.

A Great Wall Motors a Sanghaji Autószalonon igencsak feltűnő módon jelentkezett, hiszen a jelenlegi nagy elektrifikációs trend ellenére bemutatott egy lenyűgöző, négyliteres, biturbó V8-as benzinmotort. Ez az erőforrás nemcsak a közelgő Confidence prémiummárka autóinak palettáján kap szerepet, hanem a Tank terepjárómárka modelljeiben is várhatóan megjelenik a nem túl távoli jövőben. Ugyanakkor valószínű, hogy a képen látható 300-as, amely a cég belépő szintű modellje, nem fogja ezt az impozáns motort megkapni, hiszen annak dizájnja és célcsoportja inkább a praktikusabb megoldások felé orientálódik.

A 300-as népszerűsége valószínűleg nem pusztán a dizájnjának köszönhető, hanem inkább a kiemelkedő terepjáró teljesítményének. Emellett a vásárlók értékelik a változatos motorválasztékot is, hiszen elérhető benzin, benzines plug-in hibrid és dízel opciókban is.

A "Nagy hegy" néven futó egyterű tökéletesen illeszkedik a kínai autóipar sajátos ízléséhez, amely a monumentális, krómozott hűtőmaszkok iránti vonzalmat tükrözi. Ezek a lenyűgöző dizájn megoldások általában a prémium kisbuszok sajátjaiként bukkannak fel. Az 505 centiméteres hosszúságával, 196 centiméteres szélességével és 190 centiméteres magasságával a WEY Gaoshan egy igazi szörnyeteg, amely erős napfényben szinte megvakíthatja azokat, akik merészkednek szembenézni vele. A méretei alapján 10 centiméterrel hosszabb, 11 centiméterrel szélesebb és fél centivel magasabb, mint a jól ismert Toyota Alphard. Ami még figyelemre méltó, hogy a 1,5 literes benzines turbómotorra épülő plug-in hibrid hajtáslánc akár 150 kilométeres tisztán elektromos hatótávot is biztosít a 38 kWh-s akkumulátor segítségével.

A nanjungi tuningcég, a Shenzer az idei Sanghaji Autószalon is egy sor átalakított Mercedes V-osztály állított ki. Közülük kiemelkedett ez a példány, amelynek alkotói nem elégedtek meg azzal, hogy a giccses hűtőrács gazdagon krómozott, inkább az egész kisbuszt csillogó ezüst gyöngyházra festették át. Egyébként a tuningcég szinte bármilyen krómozott hűtőmaszkot képes ráapplikálni a Mercedes kisbusz orrára.

Related posts