A borsodi lakosok számára 2026-ban 65%-os kedvezménnyel válthatják meg a vármegyei autópálya-matricát.


Lázár János, az építési és közlekedési miniszter, csütörtökön bejelentette, hogy a kormány 2026-tól kedvezményes áron kínálja az autópálya-matricát a Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyei lakosok számára. A miniszter a Facebook-oldalán közzétett videóban kifejtette, hogy a Strabag vállalat súlyos hiányosságokat vétett az M3-as autópálya kivitelezése során, emiatt a Miskolc és Szikszó közötti szakasz jelenleg zárva tart. Lázár a szikszói választókhoz intézett üzenetében hangsúlyozta, hogy a kormány lépéseket tesz annak érdekében, hogy a Strabagot kötelezze a hiba kijavítására.

Lázár szerint az útszakasz javítása idén őszig meg fog történni. És abban is megállapodott a szikszóiakkal, hogy a Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyei autósokat kompenzáció illeti meg. Az építési és közlekedési miniszter azt mondta, hogy a matrica jelenleg 6890 forintba kerül a vármegyeieknek. Ebből a kormány 65 százalékos kedvezményt ad, így várhatóan 2500 forintot kell majd fizetniük a helyieknek az autópálya-matricáért. Az olcsóbb matricával az egész vármegye 135 kilométeres szakaszát tudják majd használni. Lázár azt ígérte, hogy a Strabagon a kompenzációt is behatja a kormány.

Lázár János korábban arról írt a Facebookon, hogy egyértelmű "a Strabag felelőssége az M30-as autópálya minőségi hibáival kapcsolatban". A miniszter hónapok óta hiába próbálja leverni a Strabagon a hibásan megépített autópálya kijavítását. Lázár januárban azt mondta: a Strabag azt ígérte, hogy 9 hónapon belül újjáépíti a megcsúszott autópálya-szakaszt. Ha addigra sem végeznek, akkor kártérítést kell fizetniük a magyar államnak.

Az M30-as autópálya Miskolc és Kassa közötti szakaszának építkezése 2018-ban vette kezdetét, és 2021-re fejeződött be. Azonban 2024 elején a Miskolc és Szikszó közötti rész megbillent, ami miatt azt le kellett zárni. Az érintett lakosok azóta is terelt útvonalakon közlekednek. A szakasz újbóli megnyitását először idén januárra ígérték, majd a határidőt nyárra módosították, most pedig őszre halasztották.

Az M30-as autópálya kiépítésére összesen 354 milliárd forintot fordítottak, azonban az átadást követően mindössze fél év elteltével jelentkezett az első műszaki probléma. Lázár álláspontja szerint a közlekedésbiztonság érdekében az üzemeltető kénytelen volt lezárni az autópálya érintett szakaszát, mivel nem vállalható a kockázat, hogy bárki sérülést szenvedjen el a kialakult úthiba következtében.

Related posts